ערכן התזונתי של הפטריות

לפני מספר שנים, ניתן היה לקנות אותן רק בשימורים ובדרך כלל רק סוג אחד. בואו לגלות את המוצר שהפך לחלק בלתי נפרד מעגלת הקניות שלכם.

הפטריות, להבדיל ממלכת הצמחים, אינן מכילות כלורופיל ואינן מבצעות פוטוסינתזה, אלא חיות על חומר אורגני חי או מת – סוג של טפילות. זו גם הסיבה שלגדל אותן דרושים תנאי לחות ואור מתאימים וזו גם הסיבה שהעונה הבוערת שלהן בטבע הישראלי הוא בחודשים דצמבר – ינואר, אז האדמה מספיק לחה ועברה מספר ימי גשם אשר הספיקו להנביט את הנבגים ולהפכם לפטריות.
יחד עם זאת, חשוב לציין כי הפטריות אצלנו בחוות השמפיניון, גדלות בכל ימות השנה, בהמון אהבה.

לפטריות ערכים תזונתיים רבים וטובים

כל היתרונות הבריאותיים, בפטריה אחת

הפטריות הן ספק של פחמימות, חלבונים וויטמינים C,A,D,B
ערך הקלורי שלהן נמוך יחסית  ונע בין 20-40 קלוריות למאה גרם, תלוי בסוג.
פטריות הן עניות בנתרן (כל עוד הן טריות), כך שהן מהוות מאכל מצוין למי שסובל ממחלות כליה ויתר לחץ דם.

עשירות בסלניום. פטריות הן אחד מהמקורות הטובים והעשירים ביותר לסלניום, שהינו נוגד חמצון  חזק מאוד שעובד ביחד עם ויטמין E, ומונע את הנזק שיוצרים רדיקלים חופשיים בתאי הגוף. בנוסף נמצא שצריכה מספקת של סלניום לגברים, מורידה את הסיכון לחלות בסרטן הערמונים ב-65%.

עשירות באשלגן. הפטריות הינן מקור עשיר לאשלגן, אשר מסייע בהורדת רמות גבוהות של לחץ  דם. הן גם מקור טוב לנחושת, שיכול להגן על מערכת הלב וכלי הדם.

 

עשירות בוויטמיני B. פטריות מכילות גם וויטמיני B, בניהם פולאט, שחשוב במניעת מומים בעוברים; תיאמין, החשוב להפיכת פחמימות לאנרגיה בגוף וניאצין, החשוב לוויסות רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדם.

 

עשירות בוויטמין D. בנוסף הפטריות מכילות גם רמות גבוהות של ויטמין D, שחשוב מאוד למערכת השלד בגוף.

 

 

מתכון לדוגמה: פשטידת גבינה עם פטריות:

מצרכים:

גבינה 5%

לבן  3%

2 ביצים

סלסלת פטריות טריות

כף אבקת מרק פטריות

כף גדושה פרורי לחם

הוראות הכנה:

לערבב את כל החומרים בקערה, ליצוק לתבנית פיירקס ולגרד מעל מעט קשקבל.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום בנוני, כחצי שעה, או עד להזהבה.

 

2017-05-28T07:07:56+00:00